Bromo vulkaan - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Richard Hol - WaarBenJij.nu Bromo vulkaan - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Richard Hol - WaarBenJij.nu

Bromo vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Richard

03 Augustus 2015 | Indonesië, Pemuteran

Vannacht om 3.00 uur afgehaald door een Jeep met chauffeur die we hebben ingehuurd.
We hadden verwacht dat hij ons naar de kraterrand zou brengen maar dat was helaas niet het geval.
In plaats daar van bracht hij ons naar een een berg die ongeveer de zelfde hoogte had als de Bromo.
Eenmaal aangekomen op die plaats bleek de massa van deze excursie pijnlijk duidelijk.
We hadden natuurlijk wel verwacht dat het drukker zou zijn als 20 jaar terug toen wij hier ook waren, maar dat het zo massaal was hadden ook wij zelfs niet verwacht!
Nadat we een uur in de bittere kou van ongeveer 2 graden En een snijdende wind hadden gewacht zagen we het zonlicht aan de horizon verschijnen en bracht een mooie rood- oranje gloed over de Bromo.
Na deze mooie ervaring zijn we weer naar het hotel terug gegaan voor met name de dames een warme douch. Haha! Wat hadden ze het koud!
Na het ontbijt zijn we rond 9.00 vertrokken richting het vliegveld van Malang waar wij om 14.30 de vlucht naar Denpasar op Bali zouden nemen.
Omdat het onderweg zo druk was - er was maar één weg naar de luchthaven - waren we er pas een uur voor vertrek.
Eenmaal in Denpasar aangekomen werden we opgewacht door onze chauffeur die ons naar Pematuran heeft gebracht waar wij om 21.30 aankwamen.
We hebben alleen de receptie van het Adi Assri resort maar gezien omdat het al donker was.
Ons gevoel zegt dat het hier prachtig moet zijn.

• 05 Augustus 2015 - 15:49

Eva:

Ik ben heeel benieuwd naar de foto's!